Stockholms Handelskammare - Influencer marketing – en GIGantisk förĂ€ndringsresa

Jag förstÄr! PÄ denna webbplats anvÀnder vi cookies för statistik och för att din upplevelse av webbplatsen ska bli sÄ bra som möjligt. För mer information om hur vi anvÀnder cookies pÄ vÄra webbplatser, vÀnligen se vÄr policy för cookies. Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du vÄr policy för cookies.

Evenemang / Influencer marketing – en GIGantisk förĂ€ndringsresa
apr242018

Influencer marketing – en GIGantisk förĂ€ndringsresa

24 april
08.00-09.00
Stockholms handelskammare, Brunnsgatan 2, Stockholm
Företagsklimat
Hur kommer gig-ekonomin att pÄverka framtidens arbetsmarknad, arbetsgivare och arbetstagare? Hur kan du som företagare anvÀnda detta i din marknadsföring och hur anpassar sig ditt företag till en marknad dÀr Influencer Marketing Àr nÀsta stora spelare?

Allt fler personer börjar arbeta uppdragsbaserat och formar pÄ sÄ sÀtt sina arbetsdagar sjÀlva. Personer som inte Àr permanent anstÀllda av ett och samma företag utan levererar sina tjÀnster pÄ uppdragsbasis kallas "giggers". De livnÀr sig pÄ att utföra olika gig, ofta till flera olika företag parallellt, nÄgot som Àr vanligt förekommande bland till exempel influencers.

Precis som alla revolutioner kommer gig-revolutionen att innebÀra bÄde fördelar och nackdelar, vinnare och förlorare.

VÀlkommen till ett seminarium dÀr vi lyssnar till gig-ekonomins betydelse framÄt, vad juridiken sÀger samt olika exempel pÄ möjligheter med Influencer Marketing.

Andreas Hatzigeorgiou, doktor i ekonomi och chefekonom, Stockholms Handelskammare 
En GIGantisk förĂ€ndringsresa – gig-ekonomins betydelse och trender kring det.

Rosanna Thun, Vice VD, Tourn International 
Glöm gĂ„rdagens medielandskap – Influencer marketing Ă€r hĂ€r för att stanna. Om marknadsföring dĂ„ och nu.

Sara Yng och Patricia Haddad, Sandart & Partners 
DoŽs & DontŽs i sociala medier. Vad Àr lagligt och inte? 

Peter Strömberg, vd, Orlando John 
Vad Àr egentligen e-sport och hur kan det anvÀndas till att exponera ett företags varumÀrke?

Leder seminariet gör Lotta Andersson, projektledare, Stockholms Handelskammare


Photo by Jungwoo Hong on Unsplash


24 april
08.00-09.00
Stockholms handelskammare, Brunnsgatan 2, Stockholm
Registrering: 07.30

Kostnadsfritt
(Evenemanget Àr kostnadsfritt men du behöver anmÀla dig.)

Kontaktperson: Helena Lind
E-post: helena.lind@chamber.se

Sista anmÀlningsdag: 22 april
LĂ€gg till i kalender

Kontaktuppgifter

Helena Broberg Stockholms event 08-555 100 31

Britt Sjölander Uppsalas event 018-50 29 50