Stockholms Handelskammare - NÀtverk HÄllbar Kommunikation & FörsÀljning

Jag förstÄr! PÄ denna webbplats anvÀnder vi cookies för statistik och för att din upplevelse av webbplatsen ska bli sÄ bra som möjligt. För mer information om hur vi anvÀnder cookies pÄ vÄra webbplatser, vÀnligen se vÄr policy för cookies. Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du vÄr policy för cookies.

Evenemang / NÀtverk HÄllbar Kommunikation & FörsÀljning
feb192020

NÀtverk HÄllbar Kommunikation & FörsÀljning

19 februari
12.00-14.00
Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare
NÀtverkstrÀff
Det hÀr affÀrsnÀtverket Àr mötesplatsen för dig som vill diskutera frÄgor inom kommunikation och försÀljning med fokus pÄ hÄllbarhet.

Tema: Agil kommunikation

Agil kommunikation - FÄ nya perspektiv, öka motivationen och skapa acceptans

I en snabbförÀnderlig vÀrld dÀr social kompetens och förstÄelse Àr nycklar till framgÄng behöver vÄrt sÀtt att kommunicera med varandra utvecklas frÄn att vara konkurrensbaserat till att bli kollaborativt. Först dÄ kan vi skapa hÄllbar utveckling.
 
Agil kommunikation bidrar till att nyansera uppfattningen av en situation och gör det möjligt för oss att lyssna aktivt, upptÀcka andras perspektiv och öppna oss för nya lösningar istÀllet för att fastna i egna tolkningar.     

Övningarna under trĂ€ffen bygger pĂ„ ”Teori U” som utvecklats pĂ„ MIT (Massachusetts Institute of Technology) och anvĂ€nds för att leda hĂ„llbara förĂ€ndringsprocesser samt vid organisationsutveckling och konflikthantering. Metoden underlĂ€ttar sĂ„vĂ€l den interna kommunikationen som utvecklingen av produkter och tjĂ€nster.

Vi utforskar agil kommunikation genom att öva pÄ:

  1. Perspektiv av lyssnande
  2. Nyfikenhet som central drivkraft
  3. Att agera frÄn det okÀnda
  4. Produkt- och tjÀnsteutveckling genom agil kommunikation
  5. GlÀdjen i utforskandet

Alexander Ingster Hofgren Àr organisationsutvecklare, utbildare och ledarskapscoach hos Coompanion Stockholm med utbildning inom kollaborativ kommunikation samt Teori U. Han utmanar och anvÀnder det som hÀnder hÀr och nu i syfte att skapa insikter kring hur du kan nÄ din fulla potential. Alexander har bland annat jobbat med uppdrag frÄn organisationer som Volvo, TillvÀxtverket och Postkodstiftelsen. 


PÄ vÄra nÀtverkstrÀffar river vi vÀggarna mellan avdelningarna, tÀnker tvÀrfunktionellt och analyserar trender ur olika perspektiv som globalisering, urbanisering, digitalisering och automatisering. Vi bjuder in intressanta förelÀsare, tipsar varandra om spaningar, delar med oss av kunskaper och utbyter erfarenheter. För all försÀljning börjar som bekant med kommunikation.

Vill du delta, skicka en intresseanmÀlan till Maria Lindberg Howard för mer information och anmÀlan.


19 februari
12.00-14.00
Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare


Kontaktperson: Maria Lindberg Howard
E-post: maria@beep.se

Sista anmÀlningsdag: 17 februari
LĂ€gg till i kalender