Stockholms Handelskammare - NÀtverk Kommunikation & FörsÀljning

Jag förstÄr! PÄ denna webbplats anvÀnder vi cookies för statistik och för att din upplevelse av webbplatsen ska bli sÄ bra som möjligt. För mer information om hur vi anvÀnder cookies pÄ vÄra webbplatser, vÀnligen se vÄr policy för cookies. Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du vÄr policy för cookies.

Evenemang / NÀtverk Kommunikation & FörsÀljning
feb132019

NÀtverk Kommunikation & FörsÀljning

13 februari
12.00-14.00
Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare
NÀtverkstrÀff
Det hÀr affÀrsnÀtverket Àr mötesplatsen för dig som vill diskutera frÄgor inom kommunikation och försÀljning.

PÄ vÄra nÀtverkstrÀffar river vi vÀggarna mellan avdelningarna, tÀnker tvÀrfunktionellt och analyserar trender ur olika perspektiv som globalisering, urbanisering, digitalisering och automatisering. Vi bjuder in intressanta förelÀsare, tipsar varandra om spaningar, delar med oss av kunskaper och utbyter erfarenheter. För all försÀljning börjar som bekant med kommunikation.

Tema: Employer Branding - Business as a force for good! 

Det Ă€r idag viktigare Ă€n nĂ„gonsin att positionera sitt varumĂ€rke, nĂ„ ut med sin kultur, bli den dĂ€r magneten som alla dras till och sist men verkligen inte minst – vara med och förĂ€ndra vĂ€rlden. 

Var vill de bÀsta bland dagens arbetskraft jobba? Allt fler unga vill göra nÄgot som kÀnns bra. Inte bara tjÀna pengar. De söker i ökande omfattning det dÀr svÄra i tillvaron vi kallar meningsfullhet. De vill kÀnna att de bidrar till nÄgot som Àr gott. NÄgot som gör vÀrlden bÀttre - och som gör att de sjÀlva mÄr bÀttre.

Kan du erbjuda dem det?

Har ditt företag den framtoningen?

Hur visar ni att ni jobbar med hÄllbarhet bortanför det lagen krÀver?

 

Tony Lantz Àr social hÄllbarhetsexpert och grundare av Limeblue Impact. Han kommer att berÀtta om fem spaningar inom social hÄllbarhet och hur svenska företag kan bli den kanske viktigaste kraften för att bidra till ett bÀttre samhÀlle.

Arbeta med Employer Branding med koppling till FN:s globala utvecklingsmÄl: 

  1. Hur ni gör hÄllbarhetsarbetet konkret?
  2. Vad Àr Purpose Economy och vad betyder det för företagen?
  3. Exempel och konkreta tips pÄ framgÄngsrika satsningar inom social hÄllbarhet.
  4. VolontÀrarbete pÄ arbetstid - en ny trend inom social hÄllbarhet!
  5. Vad Àr socialt entreprenörskap?

 

LIMEBLUE IMPACT

Tonys Lantz mission i livet Àr att underlÀtta för företag att bli mer medmÀnskliga och hÄllbara, sÄ att fler mÀnniskor fÄr ett meningsfullt liv. Limeblue Impact Àr en digital plattform som för samman företag med sociala entreprenörer vilket ger företagens medarbetare möjlighet att pÄ betald arbetstid arbeta som volontÀrer. Plattformen bygger pÄ FN:s globala hÄllbarhetsmÄl och företag kan söka volontÀruppdrag utefter vilket hÄllbarhetsmÄl företaget vill bidra till. 

Det hÀr Àr förelÀsningen du absolut inte vill missa. BegrÀnsat antal platser!

 


Vill du delta, skicka en intresseanmÀlan till Maria Lindberg Howard för mer information och anmÀlan.


LÀs mer om nÀtverket Kommunikation & FörsÀljning

13 februari
12.00-14.00
Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare


Kontaktperson: Maria Lindberg Howard
E-post: maria@beep.se

Sista anmÀlningsdag: 11 februari
LĂ€gg till i kalender