Stockholms Handelskammare - NÀtverk Kommunikation & FörsÀljning

Jag förstÄr! PÄ denna webbplats anvÀnder vi cookies för statistik och för att din upplevelse av webbplatsen ska bli sÄ bra som möjligt. För mer information om hur vi anvÀnder cookies pÄ vÄra webbplatser, vÀnligen se vÄr policy för cookies. Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du vÄr policy för cookies.

Evenemang / NÀtverk Kommunikation & FörsÀljning
apr102019

NÀtverk Kommunikation & FörsÀljning

10 april
12.00-14.00
Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare
NÀtverkstrÀff
Det hÀr affÀrsnÀtverket Àr mötesplatsen för dig som vill diskutera frÄgor inom kommunikation och försÀljning.

TEMA: Hur kan influencers öka kÀnnedomen om varumÀrket?

Influencer marketing Àr en av de snabbast vÀxande och mest framgÄngsrika marknadsföringsmetoderna. Det Àr idag en mÄngmiljardindustri och en starkt bidragande orsak till att företag och varumÀrken kan etablera sig och vÀxa betydligt snabbare Àn vad som var möjligt för bara nÄgra Är sedan.

Att ha en tydligt definierad influencer marketing-strategi Àr avgörande för att lyckas nÄ önskvÀrda resultat. Det hjÀlper ocksÄ till att integrera influencers i mediemixen sÄ att de aktivt kan bidra till att företaget nÄr sina övergripande mÄl för kommunikationen och verksamheten.


Kristian MelÄ Àr medgrundare till Cure Media och kanske den i Sverige som har genomfört flest lyckade influencer marketing-kampanjer sedan bloggare övergick till att bli influencers.

 

CURE MEDIA

Har jobbat med influencer marketing sedan 2014 och har genomfört mer Ă€n 4 000 lyckade kampanjer. I september 2018 fick man, som enda aktör i Norden, utmĂ€rkelsen Top Influencer Marketing Agencies 2018 av Business of Apps i UK. Totalt tilldelades utmĂ€rkelsen till 25 företag i hela vĂ€rlden. Bland Cure Medias kunder finns Ellos, Unilever, Polismyndigheten, Önskefoto och Moderna FörsĂ€kringar och mĂ„nga andra.  

 

VI FÅR SVAR PÅ VANLIGA FRÅGOR SOM 


 

  • Varför och hur fungerar influencer marketing?
  • Hur vĂ€ljer man rĂ€tt influencer för varumĂ€rket?
  • Vad bör ingĂ„ i influencer marketing-strategin?
  • Hur kan influencers integreras i mediemixen 2019?
  • Hur kan influencers bidra till att nĂ„ övergripande mĂ„l?

 

Dessutom gÄr vi igenom vilka konkreta delar som bör ingÄ arbetet med influencer marketing samt tittar nÀrmare pÄ nÄgra inspirerande case för att se hur andra marknadsförare och företag gör och varför de lyckas.  

 

 


Vill du delta, skicka en intresseanmÀlan till Maria Lindberg Howard för mer information och anmÀlan.


LÀs mer om nÀtverket Kommunikation & FörsÀljning

10 april
12.00-14.00
Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare


Kontaktperson: Maria Lindberg Howard
E-post: maria@beep.se

Sista anmÀlningsdag: 8 april
LĂ€gg till i kalender