Stockholms Handelskammare - HÀr Àr StockholmsmÀssans nya vd

Jag förstÄr! PÄ denna webbplats anvÀnder vi cookies för statistik och för att din upplevelse av webbplatsen ska bli sÄ bra som möjligt. För mer information om hur vi anvÀnder cookies pÄ vÄra webbplatser, vÀnligen se vÄr policy för cookies. Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du vÄr policy för cookies.

Start / Nyheter / HÀr Àr StockholmsmÀssans nya vd
Nyhet

HÀr Àr StockholmsmÀssans nya vd

Publicerad 27 september 2019 10:45 Uppdaterad 27 september 2019 10:47
Christian Clemens blir ny vd för StockholmsmÀssan.
Clemens kommer nÀrmast frÄn positionen som vd för flygbolaget BRA, Braathens Regional Airlines.

StockholmsmÀssan, Nordens största mÀss- och kongressanlÀggning med en anlÀggning, Àgs sedan 1964 av Stockholms Handelskammare och Stockholms stad.
Andreas Hatzigeorgiou, vd pÄ Stockholms Handelskammare och vice ordförande för StockholmsmÀssan, Àr glad över rekryteringen.


– StockholmsmĂ€ssan spelar en viktig roll för regionens nĂ€ringsliv och attraktivitet. Marknaden för mĂ€ssor och möten förĂ€ndras mycket snabbt pĂ„ grund av megatrender som digitalisering. DĂ€rför har det varit mycket viktigt för oss att rekrytera en vd med förmĂ„ga att utveckla bolaget för en ny framtid. Christian kommer med sin tunga affĂ€rsmĂ€ssiga erfarenhet frĂ„n resebranschen kunna utveckla MĂ€ssans roll som ledande mötesaktör och magnet för sĂ„vĂ€l företagsutstĂ€llare som besökare, sĂ€ger Andreas Hatzigeorgiou.


Christian Clemens har förutom vd för BRA bland annat varit vd för TUI Norden och vd pÄ Always Tours. Han trÀder in i sin nya roll som vd för StockholmsmÀssan i januari 2020.


– StockholmsmĂ€ssan Ă€r en oerhört intressant, spĂ€nnande och mĂ„ngfacetterad verksamhet med stor betydelse för huvudstadsregionens attraktionskraft gentemot besökare och företag. Det ska bli vĂ€ldigt roligt att komma igĂ„ng med arbetet, sĂ€ger Christian Clemens.


– Jag hoppas och tror att mina tidigare branscherfarenheter frĂ„n att sĂ€lja mĂ€ssresor, utveckla affĂ€rsmöjligheter och att digitalisera med fokus pĂ„ kunden kan komma till anvĂ€ndning för StockholmsmĂ€ssans fortsatta utveckling, sĂ€ger Christian Clemens.