Stockholms Handelskammare - Pressinbjudan: E-handel driver tillvÀxt

Pressinbjudan: E-handel driver tillvÀxt

Publicerad 18 september 2012 Uppdaterad 19 juni 2017
Utrikesdepartementet, Stockholms Handelskammare, eBay, Paypal och Facebook bjuder in till ett halvdagsseminarium om hur ny teknik bidrar till nya handelsmönster, innovativa affÀrsmodeller och tillvÀxt samt vilken roll politiken kan spela för att underlÀtta den hÀr utvecklingen.

Handel har gÄtt frÄn att kretsa kring fysiska butiker, till internethandel för att nu integrera försÀljning, betalning och nya konsumentbeteende genom mobila tekniska lösningar.

Smarta telefoner har gjort tid och rum oviktigt och suddar ut grÀnsen mellan on-line och off-line. Det Àr ett paradigmskifte och kallas för Handel 3.0. Det mÀrks till exempel genom tillkomsten av nya innovativa företag och lösningar samt en kraftig ökning av den grÀnsöverskridande handeln pÄ bland annat eBay.

Nu handlar utmaningen om att underlÀtta fortsatt tillvÀxt, sÄ att fler nya och innovativa företag kan vÀxa fram. Samma innovativa anda mÄste ocksÄ prÀgla politiken, sÄ att lagar och regler anpassas och underlÀttar Handel 3.0.

Tid och plats: Fredag den 21 september kl 09.00-12.00, Worlds Trade Center

AnmÀlan till seminariet: commerce3.0@strategicommunications.com och mer information om seminariet kan tankas ner pÄ  http://www.ebaymainstreet.com/think3.

Kontaktperson för media: Martin Sandgren 0708-608484.

Andreas Hatzigeorgiou VD 08-55510041