Stockholms Handelskammare - Startup-tÀvling: Presentera för vÀrldsledare i Davos

Jag förstÄr! PÄ denna webbplats anvÀnder vi cookies för statistik och för att din upplevelse av webbplatsen ska bli sÄ bra som möjligt. För mer information om hur vi anvÀnder cookies pÄ vÄra webbplatser, vÀnligen se vÄr policy för cookies. Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du vÄr policy för cookies.

Utbildning & Innovation

Startup-tÀvling: Presentera för vÀrldsledare i Davos

Publicerad 25 april 2017 Uppdaterad 19 juni 2017
Stockholms Handelskammare och Swedish Lunch i Davos lanserar en tÀvling för startup-bolag. Priset Àr en möjlighet att introducera företaget för vÀrldsledare under World Economic Forum-veckan i Davos i januari 2018.

Presentationen kommer att ske under den s.k. Swedish Lunch, ett populÀrt event under Davos-veckan.

Syftet med tÀvlingen Àr att ta fram ett ungt bolag som har en global vision. Bidragen sÄllas av en jury bestÄende av vÀrdarna Marcus och Alexander Widegren, Christer Fuglesang, KTH, Nami Zarringhalam, medgrundare av Truecaller och Maria Rankka, Stockholms Handelskammare.

– Vi vill vara med och erbjuda ett lovande bolag möjligheten att presentera för hela vĂ€rlden. Det hĂ€r samarbetet Ă€r en viktig pusselbit i att ta fram det mest lovande startup-bolaget i Stockholm- och Uppsalaregionen, sĂ€ger Maria Rankka VD pĂ„ Stockholms Handelskammare.

– Vi ser fram emot att vara med och bidra till att dessa unga bolag fĂ„r en chans att pĂ„verka sitt eget öde. Tillsammans med Handelskammaren kan vi visa vĂ€rlden att Stockholm verkligen ligger i den globala digitala framkanten, sĂ€ger Marcus Widegren, medgrundare av lunchen.

Nomineringar tas emot fram till och med den 25 maj 2017. Juryns beslut gÄr ej att överklaga och löpande intervjuer kan komma att ske pÄ engelska. Vinnaren utses i oktober.

TĂ€vlingskriterier:

  • Minst en godkĂ€nd Ă„rsredovisning
  • Baserat i Stockholm eller Uppsalaregionen
  • Teknikintensivt bolag med global potential
  • Produkten/tjĂ€nsten ska finnas tillgĂ€nglig pĂ„ marknaden
  • Entreprenören ska vara 21-35 Ă„r 

Om Swedish Lunch

Swedish Lunch grundades av bröderna Marcus och Alexander Widegren Är 2015, med mingel, paneldebatter och workshops för hundratals vÀrldsledare. Lunchen Àr icke vinstdrivande och stödjs av olika sponsorer som i Är Àr Volvo Cars, Truecaller, KTH, Area 1 och Skeppshult.

Swedish Lunch har snabbt vuxit till ett av de mest populĂ€ra delmomenten i Davos under World Economic Forum-veckan. Lunchen organiseras för att frĂ€mja svenska vĂ€rderingar. Swedish Lunch har under Ă„ren toppat i jĂ€mstĂ€lldhet i Davos – nĂ€ra hĂ€lften av gĂ€sterna har varit kvinnor i ledande positioner.

För mer information gÄ till www.swedishlunch.com

Var med och tÀvla, klicka hÀr https://swedishlunch.wufoo.eu/forms/mce3hkq08rfusr/


LĂ€s Ă€ven artikeln pĂ„ Breakit Fintech-tvillingar samlar makthavare i Davos – flyger ner svensk startup till Swedish Lunch


Kontaktperson

Charlotte Olsson NĂ€ringspolitisk expert 08-555 100 18

Robert Östholm Kommunikationschef 08-555 100 01